Het GameCafé werd serieus genomen
‘Het begon allemaal bij een flyer van Impacter die aan de bar in Jongerencentrum De Kwinne hing. Ik had geen idee wat Impacter precies was, totdat één van de jongerencoaches op mij af stapte. Hij vertelde mij over Impacter en wat er allemaal mogelijk was. Al vrij snel hadden we een plan gemaakt voor een gamecafé en een datum waarop we zouden beginnen.’
‘De eerste paar keer dat we het organiseerden in De Kwinne was het vrij rustig. Maar goed, je kunt ook niet gelijk teveel verwachten natuurlijk. Het zag er wel heel cool uit, we hadden verschillende consoles en tv’s naast elkaar gezet. Iedereen zat door elkaar en speelden allemaal verschillende games. Het leek eigenlijk een grote LAN-party! Op een gegeven moment mochten we het Press Start Game Café maandelijks gaan houden in de Bibliotheek van Stadskanaal. We hadden ineens zoveel mogelijkheden, want de VR-brillen en livestream-apparatuur waren daar al aanwezig. Eigenlijk het enige wat we hoefden te doen was de consoles meebrengen en aansluiten. Het gamecafé werd serieus genomen.’
‘Ook in de livestreams zelf werden we op een gegeven moment meegenomen in de crew van hun social-media platform ‘BiebLab’. Dat was echt vet! Ook de streamers die de Bibliotheek maandelijks uitnodigde voor de livestream van BiebLab vond ik enorm vet. Paraduze was interessant, vanwege zijn grote community base die hij heeft opgebouwd. Maar Fems vond ik echt leuk. Die kwam langs in de livestream en een aantal maanden later kwamen we haar op een groot gaming-event ook weer tegen, en ze herkende ons gelijk.’
‘Door Impacter ben ik echt wel positief veranderd! Ik praat makkelijker en mijn gedrag is verbeterd, maar ik denk ook beter na en pak dingen zelfstandig op. Impacter heeft mij daarom een boost gegeven in de weg naar volwassenheid!’
‘Waar ik het meest trots op ben, is dat we toch veel jongeren hebben mogen bereiken die iedere maand in ons gamecafé gamen. Je bouwt natuurlijk een band met ze op. Dat is te gek!’